Som mat idag blev de ugnslax =)

Mitt för tillfället favoritrecept (på ugnslax då...) ha jag hitta på Hellapoliisis sida.

Matlagningen gick idag som smort! Lillen sov ute i vagnen så länge att jag fick maten lagad, diskat å städat. Men exakt då maten va klar å jag sku sätta ner mig å äta...Jo DÅ blev de ljud i vår itkunhälytin =P
Så de blev som vanligt att han äter först, SEN äter mamma =)

Ingredienser:

En stor bit lax
1 dl Grädde (ha själv använt matlagnings-grädde)
150 g Färskost med örtsmak
Hackad dill
1 påse räkor (180 g) (Eller mängd enligt smak och tycke)

Sätt laxen i en smord ugnsform och krydda med salt och citronpeppar.
Grädda i 150 graders ugn (varmlufts) ca. 15 minuter.

Blanda grädde, färskost och dill i en skål.

Ta laxen ur ugnen och strö på räkorna. Häll på gräddblandningen.
Sätt tillbaka i ugnen och grädda tills fisken är färdig!

Smaklig måltid!