Till samma studentfest som föregående tårtorna for, åkte även denna tårta. Den nyblivna studenten ville ha en personlig tårta i sin egen stil. Hon önskade sig en tvåvåning tårta med 1920-talet som tema. Fick fria händer, förutom att hon önskade pärlor på tårtan! Så efter en hel del planeras och funderas blev det en vit tårta med svart "spets"-kant, stora rosett-blommor, pärlband och en maffig strutsfjäder!

Tårtan var ljust tårtbotten fyllt med drottningmousse och lemon curd. Tårtan är spacklad med smörkräm och täckt med marsipan. Eftersom tårtan skulle färdas ganska långt i bilen, så använde jag grillstickor som stöd i den nedre tårtan, för att undvika att den övre tårtan skulle sjunka in i den nedre tårtan.




Rosettblommorna gjorde jag enligt denna beskrivning!



Strutsfjädern hittade jag i Punanaamio i Åbo. Den delen av fjädern som skulle komma i tårtan täckte jag med tejp.

Detta var ju btw min första våningstårta =)